Hlavná stránka

náhodna to fotka
foto: Matiáš
Javorníky 25.4.2014 - 14
(zobrazené: 185x , známka: 0)
kto pozýva ?
Celkom:236608
fb
login / registrácia
zaregistruj sa ak xceš dostávat info o nových fotkách na maila
Meno:
Heslo:

Registrácia
Zabudnuté heslo

Cesta SNP - časť 1 Dukla - Košice 20-25.6.2019 (06. 07. 2019)

Vyskúšanie si viacdňovej turistiky prejdením prvých cca 170km trasy SNP z Dukly do Košíc.
Turisti: Majo, Andrej

Deň 1:

36km.Tak dnešný cieľ, útulňa na Čiernej hore sa nám podarilo splniť.Môžme sa tu kráľovsky rozvalovať, kedže sme tu sami. Včera pred štartom sme spali v Svidníku, tak sme zrobili malý hack a to že sme nechali dosť vecí v hoteli, kde sme spali. , A keď sme sa vracali už po vlastných naspäť do Svidníka veci sme pohádzali naspäť do batohov. Dnes bolo celkom fajn počasie až na obedný úpek. Zajtra skúsime zaútočiť na Bardejovské kúpeľe, ak nám to nohy dovolia.

Deň 2:

24km.Ráno sme si trochen pospali a vyštartovali z Čierneh hory až 7:30. V Kurimke sme zašli do potravín v obecnom dome, kedže Korčma bola ešte zavretá. Škoda že sme neprišli o deň neskôr, akurát tam chystali miestnosť pre vyhodňarsku svadbu. Cesta do Zborova bola celkom nekonečná s menšími prehánkami.V Zborove sme si prešli cez známu uličku plnú hrajúcich sa detí a hlasnej muziky z každého domu :) Nakoniec nás ešte odprevadili 3 psíkovia naštastie bez újmy na zdraví. Kedže sme došli už celkom neskoro až o piatej, tak bohužial cieľ Bardejovské kúpele si musíme nechať na zajtra.

Deň 3:

26km.Kedže sme prespali v Bardejove, presunuli sme sa busom späť do Zborova, kde sme včera skončili. Výstup na Stebnícku maguru bol celkom zaberák, ale kedže to bolo hneď ráno, dalo sa to v poho zvláduť. Na vrchole sme stretli dôchodcu z kúpeľov, ktorý si krátil dlhý čas výstupmi na vrchol. V Bardejovských kúpeľoch sme ochutnali liečivú vodu, ktorá napodiv nebola až taká hrozná vajcovka ako som očakával. Po guláši sme sa presunuli do Bardejova, kde sme si z penziónu vyzdvihli nejaké veci, ktoré sme si tam uskladnili ráno. Cestou z Bardejova začalo pršať ale bol to celkom príjemný letný daždík. Cestou do Hervatova sme si po telefóne zajednali ubytko na miestnom obecnom úrade a po úmornej ceste sme došli do ciela dnešného noclahu na obecný úrad, kde bola naspodu skvele umiestnená miesta krčma, tak sme tam hneď zaparkovali a stretli prvých snpčkarov - 3 mladé baby idúce smer BA. Ráno nás čaká výstup na Žobrák a prechod Čergova.

Deň 4:

32km. Ráno nám milá pani z obecného úradu ešte otvorila drevený kostolík a potom už sme stúpali krížovou cestou na sedlo Žobrák, kde je umiestená fajná útulňa aj s rozhľadnou. Prechod Čergovom bol zatial najkrajší úsek čo sme išli, parádne lesy bez velkých znakov ťažby dreva. Na chate Čergov sme uderili pivko + kapustnicu a po pozretí asi najviac rozvetveného turistického rozcestníka čo som kedy videl sme pokračovali ešte dosť dlhou úmornou cestou do cieľa vo Veľkom Šariši, odkial sme sa busom presunuli na noc do Prešova.

Deň 5:

28km Ráno po opätovnom presune do Veľkého Šariša sme streli ďalších snpčkarov smerujúcich na Duklu. O čosik neskôr sme stretli snpčkara Filipa, ktorý išiel smer Devín. Pridal sa k nám a pokračovali sme až do Ľubovca, kde sme si navarili na varičoch vifón v miestnej krčme na terase. Po obede sme pokračovali na celkom strašidelnú opustenú samotu Prokopov Mlyn, kde som našiel miestnu tlač z roku 1967 (Slovenka). Dotrepali sme sa na noc až do bývalého pionierskeho tábora Brezie (Kysakwood) pre Kysakom. Za 10 eur sme mali ubytko v chatke aj s večereu.Ráno nás čaka záverečna oddychová 20km etapa do Košíc.

Deň 6:

24km. Ráno sme vstali skoro o 5:00 a o pol 6 sme už šlapali. V Kysaku sme počkali na otvorenie potravín, pred domovom dôchodcov a pokračovali smer Košice. Po ceste sme prešli cez zatial najkrajšiu vyhliadku na trase - Janošíkova bašte , skvelá vyhliadka na vlaky do Kysaku. Naša prvá etapa na SNP končí v mestkej časti Košíc - Kavečany odkial sa presúvame na žel. stanicu a možno o rok pokračujeme smer Volovské vrchy...